Tuesday, April 04, 2006

那時的生活 [熱]

今天到了一家寒酸的食店吃炒麵、魚肉碗仔翅作午餐。突然想起上星期六金詩韻和梁善儀提到的事。

「仲記唔記得以前啱啱出嚟做嘢嘅時候,三個人 share 兩碟飯食,又寧願去沾仔記同人迫,食十蚊一碗麵,幾慘呀! 我哋已經番唔到轉頭過番嗰 d 生活嘞,要舒服,寧可俾多 d 錢。」

我想,我大部份時間還是過著「以前」的生活,沒有大改變。

我也盼望自己過著那時的生活,至少我記得那時的世界比較簡單,人人都比較快樂。

2 comments:

Day Tripper said...

Were we eating cheap at that time? I love Tsui Wah's set lunch, $42 with iced tea, haha.

Now my lunch is quite expensive!! Later I may have to bring lunchbox so as to save some money

Sana said...

You're earning much, so even you have expensive meals still you'd have much money left ... waha ~