Tuesday, February 26, 2008

別再想

我的舊公司 = 蘇海明的現任公司今天公佈員工花紅及加薪幅度。

業績其佳,花紅甚高。

那也代表我在金錢單位上失去更多。如果我還在,那數目,該足夠付買兩幢樓的首期,心中不免有些失落。

蘇海明說我把那筆錢用來買了空閒時間、買了去倫敦生活體驗的機會,不然我就要花那筆錢去看心理醫生,因為若果我繼續在那兒工作,應該已經瘋掉。

一向對我現任公司沒有好感的他竟說出這番話,好像很中肯似的。

別再想、別再想。活在當下。

2 comments:

Day Tripper said...

money can buy you no happiness, don't think too much about money, what you are receiving now is what is considered enough for you, be contented.

Sana said...

I'm contented indeed.

It's only that you would start to think what it would be like if you picked option B rather than option A, especially when you see the outcome of option B.

The other way round, if I opted not to take up this offer and stayed over there/ went with offer from N bank, I would keep on thinking how it would be like if I chose to come over.

That's human nature. Curiosity and greed =P